Základy finanční gramotnosti. Znalost v účetnictví a znalost základního fungování trhu, jsou dovednosti, které budete potřebovat, jako podnikatel. Zbytek se naučíte za pochodu.
Věřte nebo ne, ale na trh můžete jít úplně s čímkoli. Všechny produkty, které denně využíváte, byly vynalezeny, aby spokojily vaše denní potřeby. V podstatě to je základní fungování celého trhu. Nabídka a poptávka. Krásný příklad toho, že na trh můžete uvést opravdu cokoli, je čínský mladík, který začal prodávat na eBay lahve čerstvého kanadského vzduchu. První prodal pouze za 99 centů, ale tu druhou již za 9 dolarů. Krásný příklad je to v tom, že to samé můžete dokázat i vy. Stačí najít řešení nějakého problému, v tomto případě je problém smog v Číně a řešením je čistý vzduch z Kanady. Je to prosté, že?
Upusťme teď od čistého vzduchu v lahvi a podívejme se na vodu v lahvi. Ano, voda v lahvi je ne jen odvod, ale také skvělý obchodní trik. Lidé si přejí mít vodu stočenou v lahvi a myslet si, že je navíc z nějakého přírodního pramene. A balená voda je v dnešní době velmi poptávaný produkt. Je to jen další příklad toho, že stačí vyslyšet potřeby a chtíč trhu. Trh obecně je totiž založen na uspokojování potřeb, zamyslete se, co z toho, o si koupíte, neplní vaši potřebu. Koupím si maso, protože mám hlad, koupím si nábytek, protože potřebuju mít kam dávat oblečení, koupím si oblečení, protože nechci chodit nahý…
To byla teorie trhu, ale jak přimět sebe začít pracovat? Nutné je si uvědomit důvod, proč to dělám. Je jedno jestli z důvodu nespokojenosti v zaměstnání, nebo nedostatku peněz, či prosté touze podnikat. Dále je důležité mít cíl. Stanovte si, jak daleko chcete, aby se vaše živnost dostala, stanovte si, kolik tomu jste ochotni obětovat. Za mě nejdůležitější je prostě začít. Nebuďte jak většina lidí, kteří o tom jenom sní, buďte aktivní a začněte. Nic nepřijde samo. Tvrdá práce a spoustu znalostí vám bude k ničemu, když nezačnete.
Pamatujte, když uspěl muž s čistým kanadským vzduchem, můžete uspět i vy, a to s čímkoli.