My Češi máme často tendenci závidět soukromým podnikatelům. A to hlavně v případech, kdy sami takovými podnikateli nejsme. Míváme představu, že takoví soukromníci vlastně skoro nic nedělají a mají se přesto líp než my, kteří jsme někde zaměstnaní. A obzvláště to platí u internetových podnikatelů. Protože jak si představujeme jejich živobytí? Často tak, že si podobný podnikatel zařídí na internetu nějaké ty stránky, na nich veřejnosti něco nabídne a pak už jenom rozesílá zakázky a přijímá za ně platby, díky nimž spokojeně žije.
Máme za to, že takový podnikatel může s využitím svého webu oslovit lehce celý svět a že má tedy platících zákazníků habaděj a nic nepříjemného ho nemůže zaskočit.
Ovšem realita bývá velice často jiná. A určitě není tak záviděníhodná, jak by se z předchozích řádků mohlo zdát. Jistě, všechno vypadá v podstatě tak, jak to bylo popsáno, jenže jedna záležitost tu bohužel často nevychází tak, jak by si to internetový podnikatel přál. A to je návštěvnost webu a tedy (ne)dostatek zákazníků.
Někdy má prostě podnikatel web, a to třeba i s naprosto skvělou nabídkou, jenže nikdo mu na takovou nabídku nereaguje. A zatímco každý SEO experti zkušený laik vědí, v čem je zakopaný pes, onen podnikatel to vědět nemusí. A pak logicky strádá nebo dokonce směřuje k bankrotu. To ovšem často docela zbytečně.
Ona by totiž stačila SEO konzultace, aby se takový podnikatel dozvěděl, v čem je problém, a mohlo by se to postupně napravit, změnit k daleko lepšímu. A to v podobě optimalizace pro internetové vyhledávače.
Za nedostatečnou návštěvností webu totiž často stojí skutečnost, že má tento nedostatky, které mu škodí z pohledu internetových vyhledávačů. Kvůli takovým nedostatkům ho totiž vyhledávače nenabízejí hledající veřejnosti tak optimálně, jak by to bylo žádoucí. A když se web optimalizuje, dostane se ve výsledcích vyhledávání dopředu, tam, kde bude slavit úspěchy.